onsdag 18 december 2013

Juletider och artros

Inte många dagar kvar på året nu. Nu skall bara Jul o Nyår avklaras och så är vi där igen, ett nytt år av förväntningar och sådant som aldrig infrias. Nyårslöften har aldrig varit något för mig, sysslar inte med sånt. Förändringar kan man göra ändå närsomhelst. Och vissa förändringar är svåra att påverka. Som min självdiagnosticerade artros som jag har fått i mina stackars knän. Jag märker ständigt av förändringar i sinnet och i kroppen (pga ålderdom). Mest i kroppen. Så fort jag har kommit till sans med att något förändras i mig just pga att jag blir äldre för varje dag, då är det snart dags för något nytt som jag inte kan påverka och som jag måste acceptera. Allt det här gör mig hysterisk! Jag bokstaverar det: H Y S T E R I SK!

Men som sagt nu tycker jag att vi lägger undan hysterin för en litet ögonblick för nu är det ju som sagt var alldeles straxt Jul. Och så kan man ju återuppta paniken där igen efter nyår.
Det var allt ifrån mig det här året! 

2 kommentarer:

  1. Tjaba Nikkis!

    Hur mycket åldrad har du hunnit bli sedan denna bloggpost? ;-)

    Jag håller med dig. Det är hela tiden någonting nytt som värker, ömmar, hänger, svullnar, går trögare, etc. Händer att jag sitter och funderar på hur fasen det här skall fungera tills man är 85...? Har ju bara kommit halvvägs och inser att allt man gör måste man vara försiktig med.

    Vi borde ge oss av och leta efter ungdomens källa! :-)

    *Sommarkramar*

    SvaraRadera
  2. Och i detta nu är det Juli 2015 så Lilla söta Fröken Nikks har åldrats ytterligare ett år. 2014 snackade sötaste fröken om sin atros. Aja! Du har inte känt min för jag är ju en hel del äldre än både Peter Harold och Nikkssan. Shit Det gör ont, så ont. Jodå jag menar allvar faktiskt.

    Tja om ni inte räknat ut vem som skriver detta blir ni väl tvungna att fundera en stund till fast jag är rätt säker på att ni fattat vem jag är. Saknar dig ibland Nikkssan och Herr Harold också så klart för att inte tala om Passagen och den där blonde, lite rö´lätte musikern. *wink*wink
    Kram på dig Nikkssan. Kanske vi ses nån gång. :-))))) Ninacia hälsade på. Puss.

    SvaraRadera

...Vad har du på hjärtat..?