tisdag 3 september 2013

The paradise

Utav alla serier jag följt de senaste åren på svt så är det den här som sålt in sig bäst hos mig. Jag har följt, nu skall vi se om jag kommer ihåg., Downton Abbey, Land girls, från Lark rise till Candleford, Mr Selfridge, Dr Quinn ( jo, jo, jag vet att den sistnämnda gick väl på 4:an för typ tjugo år sedan?). Alla serierna har två saker gemensamt, de utspelar sig i en tid då man tog sig fram med häst o vagn och innehåller såklart huvudingrediensen kärlek och romantik. Det räcker väldigt långt för att jag skall lockas till att sätta mig framför den svarta fyrkantiga inredningen med kakfatet i famnen på bästa sändningstid och bara ryckas med i handlingen.

Någon vänlig själ har gjort (det mödosamma) jobbet att sätta ihop den första säsongen av The paradise "till mig". 

Det är inte bara rollkaraktärerna som jag förtjusas utav utan även skådespelarna bakom rollen som jag blir nyfiken på. Tyckte jag läste någonstans att BBC planerar en andra säsong. Fattas bara annat. 

Jag vill se mer utav Mr Moray och Denise. Annars överlever jag inte!! And yes i'm a dramaqueen.

Hur många gånger jag sett den här videon tänker jag absolut inte svara på. Men varje gång den närmar sig dom där sex minuterna (ni vet, då när Denise berättar "det där" för Mr Moray) så håller jag andan, på riktigt. Och fast jag vet vad hon skall säga så tänker jag ändå varje gång: Oh my god, hon berättade för honom! 

Ohh well, back to reality. Hungriga skrikiga ungar vill ha sin kvällsmat.

Moray and Denise all the best moments [The Paradise S1]




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?